dag 02 - min första kärlek

Åh. Kärlek. Alltså, det är ett väldigt stort och komplicerat ord som kan betyda så mycket och så olika för varje person. Så vet inte riktigt hur jag ska svara här?
Men eftersom det står just kärlek och inte den man blev kär i/intresserad av i typ ettan (hade dock aldrig någon lågstadiecrush, har nog aldrig haft mer än just en crush egentligen lol) så tänker jag skriva om min första kärlek. Får väl bli kortaste versionen annars skulle det bli.. för mycket. För mycket att läsa, för mycket att skriva.
Det började våren förra året.
Det kom plötsligt och ärligt talat förnekade jag det nog väldigt länge, lyckades nästan lura mig själv ett tag till och med. Men så i Maj vart vi tillsammans efter att jag, modig men helt jävla livrädd erkänt att jag tyckte om honom men dragit innan han hann svara. Gick runt och ångrade mig och hade ångest hela dagen,
tills jag fick ett sms.
Trodde aldrig att något så litet som ett sms kunde göra någon så glad.
Vi var tillsammans hela sommaren. Jag förändrade mig jättemycket bara för att jag var så osäker på om han tyckte att jag dög, då jag inte tyckte det.
Det var nog ärligt talat den tiden i mitt liv då jag var så nära lycklig man kan vara, såklart inte bara på grund av honom, men han gav mig en glädje som gjorde att jag kunde uppskatta allt och alla omkring mig. Samtidigt var det det mest skrämmande jag varit med om, jag var inte van att känna som jag gjorde och visste inte hur jag skulle hantera det. Vågade inte släppa ut all den kärlek jag bar på, och det har jag nog aldrig gjort. Ärligt talat var jag nog inte redo för vad jag kastade mig in i, och det var väl därför jag var tvungen att göra slut på det(ångrar fortfarande hur jag såg till att det tog slut även om jag inte kunde uttala orden, men jag kände inte till något annat sätt), även om det var underbart.
Men vem är väl egentligen någonsin redo för något som kärleken?
Det var äkta för mig, i alla fall, även om jag gått vidare.
Jag antar att äkta kärlek är den enda som kan gro på rätt plats vid helt fel tillfälle.

Kommentarer
Postat av: mikaelah.

<3



jag hatar kärlek just nu, och ja du förstår

det hugger i mig nu

2011-08-25 @ 23:02:56
URL: http://thereisawall.blogg.se/
Postat av: Anonym

mikaelah, min underbara

<3

2011-08-27 @ 22:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0